SEO to popularne pojęcie w dzisiejszych czasach. Im działalność rosnącej liczby przedsiębiorstw przenosi się do sieci, tym działania polegające na pozycjonowaniu stron internetowych coraz bardziej przykuwają uwagę i stają się powszechne. Specyfika tego rodzaju czynności sprowadza się do wielu czynników, których wszystkich objęcie stanowi istotny krok do dotarcia do potencjalnych klientów i wzrostu sprzedaży.
Usługi SEO, czyli Search Engine Optimization
W zakres szeroko pojętej strategii SEO wchodzą wszystkie te działania, dzięki którym serwis internetowy jest dostosowywany do wymogów wyszukiwarek w taki sposób, aby jak najwyżej plasować się w organicznych wynikach wyszukiwania. Polega ona również na skutecznej i trwałej eliminacji błędów technicznych powodujących problemy w poprawnym indeksowaniu adresu witryny przez roboty Google.
Usługi SEO należy w pierwszej kolejności odróżnić od równie znanego terminu SEM (czyli search engine marketing). Ten pierwszy należy definiować jako zespół czynności i technik, które wymagają rzetelnej oraz szczegółowej analizy zachowań robotów Google względem określonych słów kluczowych, przeglądu konkurencji w tym zakresie, a także opracowania w detalach strategii skutecznego wypozycjonowania strony internetowej oraz utrzymania takiego stanu. Stąd realizacja owego przedsięwzięcia jest z reguły czasochłonna, lecz bardzo efektywna i trwała. SEM natomiast koncentrują się na natychmiastowych rezultatach działań marketingowych w sieci i wobec tego ogranicza pole swoich zainteresowań do takich instrumentów, jak reklamy w mediach społecznościowych bądź Google Ads.
Optymalizacja strony w wyszukiwarce Google
Działania SEO w zakresie optymalizacji serwisów internetowych skupiają się na wszystkich możliwościach, które można wykorzystać na stronie WWW, aby poprawić widoczność strony m.in. w oparciu o wpisywane przez użytkowników sieci frazy kluczowe. Pozycjonowanie stron dąży zatem do tego, aby wyszukiwarki internetowe jak najwyżej w liście odpowiedzi na zapytanie internauty wyświetlały adres witryny od usługobiorcy. Rankingami Google z kolei rządzą określone algorytmy sterujące indeksem linków oraz robotami przeglądarki. Pozycjonowanie więc można w dużym uproszczeniu określić jako metodę wyznaczenia optymalnego z punktu widzenia widoczności strony stopnia wyświetlania się w odpowiedzi na wpisane przez naszych potencjalnych odbiorców zapytanie.